RP Regels

Ga naar beneden

RP Regels

Bericht  FalconHorus op do jul 08, 2010 3:47 pm

RP Regels

1.Dood = dood, je mag dan wel een nieuw personage aanmaken

2.Een gevecht moet eerlijk verlopen, de winnaar moet door de twee spelers bepaald worden

3.Als je je personage een hoge rang wilt laten krijgen, meld dit dan bij FalconHorus

4.Een personage van iemand anders vermoorden zonder toestemming van de eigenaar, wordt beantwoord met zelfmoord in de RP

5.Godmodden is verboden, je karakter heeft ook nadelen!

6.Hou het realistisch dus geen: magie, mensen die kunnen vliegen, zelf verzonnen dieren etc.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.Schrijven.
a. Schrijf netjes nederlands. Geen netspeak(msntaal). Gebruik leestekens zoals komma’s, punten, hoofdletters en als er iets gezegd word. Gebruik aanhalingstekens('...').Zo is het voor iedereen prettig om te lezen en duidelijk.
b. Als je zinnen van de ander wilt overnemen is het handig om duidelijk te maken dat iemand anders het zegt en niet jouw karakter. Dit kan je doen door die zinnen en/of handelingen cursief te zetten, oftewel schuin.
Gedachtes kan je onderstrepen, en hoewel dit duidelijk is hoeft dit niet.
d. Je post moet minimaal drie regels lang zijn, anders is het spam, wil je elkaar tegenkomen en met elkaar praten? Zorg er dan voor dat je samen afspreekt wat er gezegt wordt(via pm(personal message = persoonlijk bericht), msn, hyves, facebook etc.)

2. Tijd
a. Alle posts dienen geschreven te worden in verleden tijd. Dit leest makkelijker, maar zo voorkom je ook dat iedereen wat anders doet.
b. De tijd is ongeveer hetzelfde als hier. Je mag er in totaal 3 uur vanaf zitten.

Dit zijn de regels die je in je gedachten moet houden bij het schrijven van een post. Nu de regels over de daadwerkelijke inhoud!

1. Geen godmodden
Godmodden is het schrijven van de acties/reacties van iemand anders, terwijl dat jouw karakter niet is. Dit is niet toegestaan. Je kent de karakters niet en weet niet of ze wel zo zouden reageren. Vraag toestemming aan de eigenaar of laat het open. Meesleuren/laten lopen mag, maar alleen als het duidelijk is dat het karakter meeloopt of de eigenaar hier toestemming voor gegeven heeft.
Dingen gooien, slaan, vallen of dergelijke mag, maar als je niet weet of de ander dat ook wil laat het open.
VB. A was woest. Ze hief haar hand op en liet het neerdalen richting het gezicht van B terwijl ze gilde.
Nu kan de ander beslissen wat er gebeurt. Bijvoorbeeld.
B. zag de klap te laat en voelde de hand van A op zijn gezicht. Pijn schoot door zijn hoofd
OF
B. zag de klap aankomen en greep de arm van A voordat ze hem raakte.

Dit kan natuurlijk ook met dingen gooien. Je gooit het in de richting van iemand, maar je beschrijft niet of het aankomt of niet. Dan kan die andere ontwijken of het wel aan laten komen.
Vallen is iets anders. A kan tegen B vallen en dan is het aan B of die B laat meevallen op de grond of dat hij A opvangt.

2. Geen powerplayen.
Dit valt soms ook onder godmodden, je bent altijd wel verslaanbaar, je bent dus nooit onoverwinnelijk ook kan je karakter niet winnen van bijvoorbeeld een woeste volwassen beer zonder wapens, bescherming e.d.

3. Beledigen
Sommige karakters zijn eikels, hard, moordenaars of dergelijke en gedragen zich dus ook zo.
Weet wel dat karakters van mensen altijd heel dicht bij hun hart staan. Dit hoef ik niet uit te leggen denk ik, omdat alle leden dit hebben in verschillende mate. Je hebt het karakter bedacht, over nagedacht en een stukje van jezelf in gestopt. Dus weet dat hoewel je het de mening kan zijn van je character en niet zozeer van jezelf, dat het wel zo aangenomen kan worden. Er zit een levend en ademend mens achter de karakters die veel houdt van hun.
VB. A is een vreselijke homohater. Hij vind het verschrikkelijk en een grote zonde. B is homo. Het is dan natuurlijk en logisch voor A om niet echt aardig te zijn tegen B. De eigenaar van B/totaal andere eigenaar voelt zich gekwetst en verdrietig hierdoor.
Dan wil ik dat er (met bemiddeling van spelleider en/of moderator) dit gecommuniceerd word. 9 van de 10 keer is het niet bedoeld door de eigenaar van A. Je kan dan minderen ermee of B ziet in dat het niet zo bedoeld is. Praat het uit! Wil je het niet specifiek zeggen tegen B’s eigenaar, zeg het tegen de spelleider en/of mod. Die kan dan diegene aanspreken.
Is je karakter een eikel en zegt hij dingen die kwetsend kunnen zijn, zou je in een PM even kunnen zeggen dat het de mening van de karakter is en niet van jezelf.

4. Wachten
Mocht je met meer karakters in 1 kamer zitten zorg ervoor dat je niet teveel doet. Dit geeft de kans aan mensen om te reageren. Wacht even op elkaar. Je hoeft natuurlijk niet te wachten op andere mensen die in een andere ruimte zijn, stad of totaal ergens anders, maar als ze vlakbij zijn en kunnen reageren wacht even. Dit is beleefdheid.

5. Het einde
Als er geen activiteit is geweest van je medespeler dan mag je na 3 dagen gewoon verder gaan. Dit om het wachten in te korten.

Bij problemen! Via PM en desnoods met mij en/of mod erbij!

met vriendelijke groet,
FalconHorus
avatar
FalconHorus
Admin

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 07-07-10

Karakter Beschrijving
Karakter Beschrijving:

Profiel bekijken http://revolutionairywar.forumactie.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum